منافق ، منافق را منافق میگوید
الف - محشور  الف - محشور

 ایا لات متحده ی آمریکا ، این یگانه ابر نیر وی دنیا برای مجاب کردن و زبون ساختن دولت ها و رهبران  کشور ها ، افزون بر بهره گیری از نیروی نظامی و اقتصادی ، از چال ها و نیرنگ های روانی  -  سیاسی نیز بهره گیری گسترده مینماید . ((  ویکی لیکس  ))  که اینک مورد توجه بسیار گسترده ی رسانه ها قرار داشته و ورد زبان همه است  ، تازه ترین شگرد ماهرانه ی کشور نامبرده،درین گستره میباشد .در یک سخن پخش یا به اصطلاح افشای اسناد محرم وزارت های دفاع و خارجه ی ایا لات متحده از جانب سایت انتر نتی ویکی لیکس نیرنگ ماهرانه ای بیش نیست  ، چه هرگاه با دماغ و دیده های ژرف ,چند صد هزار سندی که ویکی لیکس بدست پخش سپرده است کاوش گردد , دیده میشود که همه ان اسناد پیشتر ازین یا در اظهارات مسوولین ویا در رسانه های جهان به شکلی از اشکال افشا شده است .

واکنش ها و ابراز نا رضایتی  مقامات آمریکایی و شرکا نه از بهر جلو گیری از دوام پخش این اسناد است بلکه میخواهند با چنین واکنش ها بر اهمیت آن ها  بیافزایند .

به دوام پخش این به اصطلاح اسرار دولتی ،  در مورد پاکستان  نیز اسنادی پخش گردیده است که مهم ترین آنها  یکی ، نبود صداقت در کنش های دولت مردان پاکستانی در همکاری با ایالات متحده در مبارزه با تروریزم  ودو دیگر ابراز دلواپسی و پریشانی و تشویش ناشی از مصوون نبودن جنگ افزار هسته یی پاکستان و احتمال افتادن آن بدست تروریستان میباشد . نخست از همه باید گفته شود که درین زیادتر از نه سال  ( ۲۰۰۱ - ۲۰۱۰ ) هم جانب افغا نستان  وهم مقامات کشور های اشغالگر ( ناتو ) در عمل این نبود صداقت را دیده و بار بار آنرا گفته اند .همچنان پیرامون مصوون نبودن جنگ افزار هسته یی آن کشور و احتمال افتادن آن بدست تروریستان  هم مقامات دولت های زیدخل و هم رسانه ها پیوسته این هوشدار را داده و میدهند که حتی احتمال فروش آن بالای تروریستان وجود دارد .

         درین ردیف نوشته هایی ازمن  ، پیرامون خطرات موجود از مصوون نبودن جنگ افزار هسته یی پاکستان ، سال روان و سال پار ،  در تار نماهای انترنتی نشر شده است   .

واکنش و پاسخ اسلام آباد خیلی دلچسپ و خنده آور است  :   مقامات پاکستانی نخست از همه میگویند که چنین پندار ها از دشمنی طولانی ، تاریخی و ریشه دار انگلیس و امریکا در قبال پاکستان ناشی شده است ؟! ودر مورد جنگ افزار هسته یی میگویند که این جنگ افزار به دستان پاک و مطمین ؟!  قرار دارد و مصوون  بوده ، تشویش مقامات آمریکایی وناتو بیجابوده و این کار آنها منا فقت محض  است و بس .  

زهی بیشرمی زهی دیده درایی !  پاکستان آفریدگار و نگهبان خود را دشمن تاریخی خود به شمار میآورد ، آیا دولت مردان امروز و دیروز پاکستان اینقدر زود فراموش کرده اند که برای آفرینش کشور شان درسال ۱۹۴۷ ترسایی  درازنای گفتو گو با رهبران نیم قاره ،  لندن و ((باگنگهم ))  در وجود اجنت وفادار خود (محمد علی جناح ) چه زحمات ، توطیه ها ، تهدید ها و نیرنگ ها نبود که بکار بردند   و سر انجام گاندهی ، نهرو ،پادشاه خان ودیگر رهبران را وادار ساختند  تا جام زهر پارچه شدن نیم قاره به دو کشور را سر بکشند  . وپس از  آن تا امروز این دستان نیرو مند (( یونایتد ستس ))  (ایالات متحده) و (( یوناتد گنگدم ))  ( بریتانیا) است که دولت پوشالی ، بحران زده وپر فساد اسلام آباد  را که هر لحظه در حال سقوط است ، استوار نگهداشته ا ند  . از دیگرانش اگر بگذریم در درازنای نه سال پسین در بدل همکاری پاکستان در مبارزه با تروریزم (( که پاکستان نه تنهاهمکاری نکرده بلکه با دشمن همدست بوده واست )) ایالات متحده هفده هزار ملیون دالر با اسلام آباد کمک نموده است . وگر کمک های آن کشور و پیروانش را طی سال های رویا رویی با اتحاد شوروی به شمار آوریم یک رقم نجومی بدست میآید .

 پیرامون جنگ افزار هسته یی که مقامات پاکستانی از دستان پاک سخن زده اند به شهادت تاریخ و برویت رویداد های پسین,  نه در میان دولت مردان ملکی و نه در رهبری (( آی ، اس ، آی ))که سکاندار اصلی قدرت  ، منجمله جنگ افزار هسته یی پاکستان هستند هیچ دست پاک  سراغ شده نمیتواند ,کنش های ضعیف النفسانه ی عبد الستار خان دانشمند وایجاد گر نیروی هسته یی پاکستان ،  شاهد گویای این حقیقت است  . لذا تشویش جهانیان از آسیب پذیر بودن جنگ افزار های هسته یی پاکستان کاملا بجا و موجه بوده و ازین رهگذر صلح و امنیت منطقه با تهدید جدی  روبرو میباشد .   

پیرامون این گفته ی پاکستانی ها که ایالات متحده و بریتانیا را منافق گفته اند ماایرادی نداریم  ، واما باید گفته شود که (( که یک بلا ، بلای  دیگر را میگوید بو )) آری منافق ،  منافق دیگر  را میگوید که منافق است . واقعیت اینست که  اداره ی اسلام آباد به شمول با صلاحیت ترین  وتجاوز کار ترین نهاد آن  ( آی  ،   اس ، آی )  از همان فردای سقوط امارت طالبان ، بدون ایست و به گونه ی مستمر طالبان را آموزش و مشوره داده احتیاجات شانرا در همه گستره ها براورده ساخته و عناصر افغان و امن دشمنی چون جنرال حمید گل و دیگر سردمداران  آی ، اس ، آی اوشانرا سازماندهی مینمایند .وهمه این کنش های تجاوز گرانه در حالی جریان دارد که اسلام آباد خود را در خط نخست جبهه ی جنگ بضد تروریزم جا میزند . آیا منافقتی آشکار تر ازین بوده میتواند ؟ 


December 6th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی